Algemene Voorwaarden MG-MW bvba

Deze Algemene Voorwaarden gelden tussen MG-MW bvba (be0883.461.845), gevestigd te Lange Nieuwstraat 40, 2000 Antwerpen en de klant (ook genoemd “afnemer”). Deze voorwaarden zijn bindend voor alle aangekochte goederen, die aangeboden worden door MG-MW bvba.

  1. Alle prijzen zijn altijd exclusief BTW, tenzij anders weergegeven.
  2. Alle prijzen en acties zijn altijd geheel vrijblijvend en onder voorbehoud van wijzigingen en fouten.
  3. Bij leveringen van meer dan € 100 (voor België) en 150€ (voor Nederland) worden geen vervoerskosten aangerekend. Voor leveringen minder dan 100€ gelden de verzendkosten van BPost. Voor de optie “afhalen” worden geen kosten aangerekend.
  4. Alle leveringstermijnen zijn onder voorbehoud van beschikbaarheid. Opgegeven levertermijnen dienen als streeftijden te worden beschouwd. 
  5. Het risico voor schade of vermissing tijdens transport of verzending etc. is altijd voor risico van de koper. Goederen reizen voor risico van de koper.
  6. Indien uw bestelling niet compleet kan worden verzonden, zal het ontbrekend materiaal worden nagestuurd of terugbetaald. De nalevering gebeurt op onze kosten.
  7. Bij levering met overschrijving dient betaling altijd binnen 8 dagen te geschieden
  8. Uw bestelling wordt alleen uitgeleverd als de facturen betaald zijn.
  9. Aangekochte goederen worden niet omgeruild of terugbetaald, tenzij er aantoonbare technische defecten zijn.
  10. Aan huis leveringen door onze technische dienst worden op het aflever-adres afgeleverd tot achter de eerste deur op de begane grond. Er moet bij leveringen door onze technische dienst altijd iemand van de afnemer aanwezig zijn om de chauffeur te helpen met lossen en vervoer. 
  1. Op alle geleverde goederen aan bedrijven is de standaard garantie van 3 maanden van toepassing voor technische defecten, tenzij uitdrukkelijk anders vermeld wordt bij het toestel. Voor consumenten geldt de garantie-termijn van 2 jaar. In geval van technisch defect, dient MG-MW bvba onmiddellijk op de hoogte gebracht te worden. Vervolgens komt onze technische dienst ter plaatse. Alle garanties hebben alleen betrekking op gebreken en technische defecten. Dus niet op de gevolgen van onjuist gebruik, slijtage, vallen, stoten, waterschade, kortsluiting, etc.
  2. Na afloop van de garantie kan een onderhoudscontract worden afgesloten. De prijzen hier van bedragen 100€, excl btw, per maand zonder reserve-onderdelen. Of 150€, excl btw, per maand met reserve-onderdelen.
  3. In uw onderhoudscontract is inbegrepen: herstelling ter plaatse. Indien het goed niet ter plaatse kan gerepareerd worden, zal gratis een reserve-toestel ter beschikking worden gesteld mits beschikbaarheid. Jaarlijks een onderhoud op afspraak van uw goed.
  4. Indien u geen onderhoudscontract heeft, kost interventie door onze technische dienst 175€, excl btw, zonder reserve-onderdelen. Een reserve-goed kan, tegen betaling, ter beschikking gesteld worden. De prijs van het reserve-goed varieert per goed.
  5. Bij een storing aan het goed volgt een eerste diagnose door ons. Deze diagnose is gratis. Indien echter een uitgebreide inspectie of test nodig is ( bijvoorbeeld bij een vage klacht ) wordt hiervoor altijd het uurloon van onze technische dienst berekend. De diagnose bepaald of een defect of probleem onder de garantie valt of niet en is bindend.
  6. Indien blijkt dat het defect valt onder de Garantie volgt een gratis reparatie. Indien blijkt dat het defect niet onder de Garantie valt zijn de reparatiekosten voor rekening van de afnemer. We zullen de afnemer informeren over de reparatiekosten. Enkel na akkoord van de afnemer, zullen wij starten aan de reparatie.
  7. De afnemer is zelf verantwoordelijk voor het correct gebruik van de goederen en verklaart te voldoen aan alle wettelijke voorwaarden om de aangekochte goederen te mogen gebruiken.
  8. MG-MW bvba kan nooit verantwoordelijk gesteld worden voor de gevolgen van handelingen, uitgevoerd met de aangekochte goederen.
  9. Vragen of opmerkingen mbt de aangekochte goederen of producten dienen binnen de 7 dagen na aankoop ingediend te worden via mail of post om behandeld te worden. Na deze 7 dagen wordt deze aanvraag als irrelevant beschouwd. De factuurdatum geldt als aankoopdatum.